Los bericht bekijken
  #9  
Oud 17 juni 2011, 16:04
MrMartinH's schermafbeelding
MrMartinH MrMartinH is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 september 2010
Berichten: 169
Standaard

Ik had afgelopen zaterdag een soortgelijk probleem bij mijn provider (upc) omdat mijn internet niet werkte. Eerst mogelijkheid voor een monteur zou dan donderdag (gisteren dus) zijn. En daar had ik uiteraard bezwaar tegen omdat ik voor mijn onderneming ook afhankelijk ben van internet. Dit ook aan gegeven, en ik kreeg hetzelfde verhaal te horen (zakelijk abonnement nemen blabla).

Om een heel verhaal kort te houden (want ik heb uiteindelijk met meerdere bezwaren een uur lang met ze aan de lijn gezeten, 2x een half uur die dag): ik was het op een gegeven moment zo zat dat ik ze opbelde met de melding dat ik op wilde zeggen. Dat heeft me uiteindelijk een korting opgeleverd van 5 euro per maand voor een jaar, maar dat had nogal wat voeten in de aarde.

Ik had nog aangegeven dat ik die korting niet hoef en ook bereidt was direct over te stappen op een zakelijk abonnement (meer inkomsten voor hun) maar dan zou er niet eerder een monteur komen want het zou tijd kosten om het abonnement om te zetten.

Komt er op neer dat met grote bedrijven (upc, ziggo, etc) niet te onderhandelen valt. Je neemt het maar zoals het is en anders pech. Bij UPC zou het op mijn particuliere abonnement dan minder dan een week duren dat er een monteur komt. Vind ik acceptabeler dan de klant twee maanden zonder te laten zitten. Dus wat dat betreft ook mijn advies: ik zou heel snel kijken naar een andere provider.

Dreigen met opzeggen en overstappen wil ze overigens ook nog wel eens over de streep halen om wat meer zeilen bij te zetten. Ze zien je niet graag vertrekken naar de concurrent. Grote kans dat je met overstappen ook nog eens minder lang zonder internet zit.
__________________
3D In Your Hands | 3D Visualisatie Bureau
3D Visualisaties, 3D Animaties en 3D Presentaties
http://www.3dinyourhands.nl
Met citaat reageren