Los bericht bekijken
  #13  
Oud 25 februari 2007, 23:08
Son's schermafbeelding
Son Son is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Berichten: 35
Standaard Re: mijn intro, een goed begin....

Ok, hier even een reactie los van je eigen website. Jouw vraag is volgens mij hoe je potentiele klanten kunnen bereiken en dan niet middels de gangbare marketingmiddelen.
Uiteindelijk moeten de potentiele klanten niet jou vinden, jij moet de klanten vinden en bij voorkeur vlak voordat ze plannen hebben een website te laten maken of de bestaande website te laten restylen.

Daarom zal je de klant op moeten zoeken. Als je bijvoorbeeld starters zoekt die nog een website moeten laten maken, dan moet je nadenken waar je de starters vindt en hoe je ze vervolgens kan bereiken. Bijv. elk jaar schrijven een hoop mensen zich in bij de kamer van koophandel, de meesten zullen dan nog geen site hebben. Interessant om de kvk te benaderen om af te tasten wat de mogelijkheden zijn. Zo heb ik een startersseminar bedrijfsadministratie gedaan. De man die de seminar inhoudelijk leidde was van een accountantskantoor. We kregen een map mee met de inhoud van de seminar en uiteraard was het een map van dat bedrijf en met een visitekaartje erin van de bewuste man. Toen ik op het punt kwam een accountant/administratiekantoor te gaan zoeken, heb ik ook daar een gesprek gehad door die seminar/map van het bedrijf. Slim van ze om het zo aan te pakken.

Wanneer een bedrijf de website wil laten restylen dan zal je dat niet zomaar kunnen achterhalen. Als jij daadwerkelijk een echt andere mening hebt over webdesign, dan zou je bedrijven kunnen benaderen waarvan jij vindt dat de site echt anders/beter kan en ze daarover benaderen. Dan voelt men zich aangesproken en zal waarschijnlijk nieuwsgierig zijn wat er evt. beter kan volgens jou. Erg intensief, maar waarschijnlijk effectiever dan 'standaard' flyers rondsturen want daar zullen ze wel meerderen van krijgen.

Bovenstaande zijn niet direct 'manieren' waarop je het letterlijk zou moeten doen, maar geven mijn manier van denken aan: de potentiele klant opsporen/benaderen op het juiste moment en op een opvallende manier. Misschien dat je hier wat mee kunt... Veel succes in elk geval en laat ons weten wat uiteindelijk goed voor jou heeft gewerkt!
Met citaat reageren