Los bericht bekijken
  #6  
Oud 31 oktober 2007, 21:59
Arend Arend is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 7 oktober 2007
Berichten: 128
Standaard Re: de eerste stap naar het ondernemerschap?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harald Bekijk bericht

Kortom, ik hunker naar informatie en advies.
Volgens mij niet. Ik denk dat je heel goed weet wat je kunt op professioneel gebied, dat je weet dat er vraag naar is; als het goed is, heb je een groot netwerk van klanten waar je al gewerkt heb (en hopelijk goede reputatie hebt opgebouwd), ik denk dat je diep in ook precies weet wat je wilt, maar dat je dat ergens niet durft te accepteren. Schop onder je kont!
Weet je, mensen die eindeloos informatie verzamelen, en nog meer informatie verzamelen en daardoor met nog met meer vragen komen te zitten en dus nog verder informatie verzamelen worden op den duur zo ontmoedigd, dat ze uitendelijk maar niet beginnen. Te grote risico, zeggen ze dan.
Weet je, alle dingen waar ik huiverig voor was (wil iemand mij uberhaupt "hebben", ga ik wel genoeg verdienen, kan ik mijn gezin met 2 kinderen (mede) onderhouden, kan ik dat hele gedoe met boekhouden, belastingdienst enz. aan), heb ik voorgelegd aan ondernemers die al voor zichzelf werken en die keken me met grote ogen aan. Problemen met boekhouding? Problemen met de belanstingdienst? Waaaar heb je het over? Alsof ik van de maan kwam.

Dus heb ik de stoute schoenen aangetrokken, naar de KvK. That's done! En nu aan de slag.

Om je hunkering naar advies toch een beetje tegemoet te komen: bedenk een leuke bedrijfsnaam en ga naar de KvK, schrijf je in. Hek van de dam, nu moet je verder! En als je erg bang bent om de stap te nemen: drink eerst een paar glaasjes wijn.
Wel iets om uit te zoeken overigens: heb je een concurrentiebeding?
Ik hoor wel wanneer je gaat starten!
Met citaat reageren