Los bericht bekijken
  #8  
Oud 10 oktober 2008, 20:54
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard Re: Reken ik mijzelf nu rijk?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door b11 Bekijk bericht
Reken ik mijzelf nu rijk of niet?

Ik heb geen investeringen. Het 1e jaar rij ik gewoon een tweedehands autotje en laptop en telefoon zijn ook de kosten niet.


Wat zijn de addertjes onder het gras? Wat zie ik over het hoofd?
Dat die tweedehandsauto het ook een keer begeeft evenals je lap top, dat je op je vakgebied bij moet blijven en dat bij de overige opmerkingen die hier al gemaakt zijn..

Mijn uurtarief bedraagt, afhankelijk van de opdracht, tussen de 60 en 90 euro. Als ik echter de omzet omsla over alle uren die ik voor mijn onderneming maak (incl. administratie, inkoop, belastingzaken, bijhouden vakliteratuur en PE-punten, netwerken, website etc.) dan ligt het rond de
50 euro per uur. Hier gaannog alle bedrijfskosten af, dan komt de fiscus nog, moet ik reserveren voor "magere" tijden, mijn eigen pensioen opbouwen etc.
Ga bij je berekeningen niet alleen uit van het optimaal haalbare maar maak een langere termijn prognose waarin je ook de tegenvallers incalculeert. En realiseer je dat je de ene periode 80 uur per week werk kunt hebben en een volgende periode geen werk. Het gaat niet alleen om de knikkers maar vooral ook om hoe je hier zelf in staat.
Met citaat reageren