Los bericht bekijken
  #5  
Oud 2 oktober 2007, 21:19
Hermina
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Opdrachtgever haalt mijn handboek offline, zonder kans te geven voor verbetering

Hallo Rene,
Bedankt voor je reactie en ik zal zo goed mogelijk proberen je vragen te beantwoorden. Ik heb een Engelstalig, zo op het eerste gezicht standaard contract getekend, waarin plichten en rechten zijn vastgelegd van beide partijen. Wat betreft de betaling, de inkomsten zouden uit opbrengsten van adverteerders komen, en dus verdeeld worden over uitgeverij en auteurs.
Dus inkomsten zijn afhankelijk van de opbrengsten van de adverteerders, dus weinig adverteerders, weinig inkomsten. Ik denk dat je dit beste kunt vergelijken met "no cure no pay". Ik wist dit van te voren, en aangezien dit voor mij een leuke nieuwe uitdaging betekende, en ik geloofde in het concept van de uitgeverij, ben ik er op ingegaan zonder mij echter "gek te laten maken" door allerlei hooggespannen verwachtingen, want daar ben ik te nuchter voor.
Op de vraag welk belang ik heb bij continuering van de publicatie kan ik kort en bondig zijn: Geen enkel belang meer, want het vertrouwen in deze uitgeverij is dermate geschonden, dat ik geen enkele connectie meer wil hebben met hen. Maar waar ik toch bijzonder boos en teleurgesteld over ben, is de algehele gang van zaken bij deze uitgeverij, die maar denkt te kunnen doen waar zij maar willen! Het is maar lekker gemakkelijk zo om zo te handelen!Ik denk ook zo, zij doen dit nu bij mij, maar een andere keer bij een ander. Nogmaals, zoiets merkwaardigs heb ik nog nooit meegemaakt met een uitgeverij en ik hoop toch op hoe dan ook een zekere genoegdoening!
Met citaat reageren