Los bericht bekijken
  #7  
Oud 1 februari 2007, 13:20
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Maatschappelijk verantwoord ondernemen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Life Creations Bekijk bericht
Ervin Laszlo, een vooraanstaand wetenschapper heeft het erover dat we nog maar een paar jaren hebben, voordat we het tij nog kunnen keren.
Het tij van de verbranding van fossiele brandstoffen is volgens mij niet meer te keren. Dat spul wordt allemaal opgebrand.

Citaat:
Een interview met hem is te zien op: http://www.alziendoog.nl Klinkt niet zo rooskleurig als jij het schetst, Rene.
Ach, ik heb weleens een interview op televisie gezien - als ik het me goed herinner met mij een Delfste hoogleraar geologie in het programma "boeken et cetera" - die vond de paar graden opwarming peanuts vergeleken bij veranderingen die zich in de geschiedenis van de aarde hebben voorgedaan. De aarde verandert, maar heeft dat altijd gedaan, overigens ook onder invloed van het leven (de eerste bacteriën beëindigden met het uitstoten van broeikasgassen een grote ijstijd).

Citaat:
Het gaat niet alleen over energiebesparen, het gaat o.a. ook over de chemicalien die we gebruiken
Ik hoop dat je hiermee bedoelt "giftige stoffen die we in het milieu dumpen of laten lekken", want tegen het veilig gebruik van chemicaliën kun je nauwelijks bezwaar hebben.

De natuur gebruikt overigens ook chemicaliën. Schimmels scheiden een vreselijk gif af dat bacteriën doodt. Penicilline, de basis van moderne antibiotica.

Citaat:
het uitputten van de bronnen van de aarde
Ach, dat komt vanzelf tot stilstand als de bronnen uitgeput zijn en dan gaan we recyclen. De aarde zal er geen nacht minder om slapen dat er minder delfstoffen in zijn korst zitten.
__________________
René
Met citaat reageren