Los bericht bekijken
  #2  
Oud 7 maart 2012, 09:49
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 979
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

Ik zou een aparte rekening maken voor de Managementfee.

De rekeningen voor brutosalaris en uitzendkrachten moet je echt houden voor dat soort kosten, zeker de reeks rondom brutosalaris moet schoon blijven van allerlei boekingen omdat als er personeel in loondienst komt in de werk bv moet je die rekeningen aan kunnen sluiten met de salarisadministratie en dat word bemoeilijkt door andere soorten boekingen dan feitelijk salaris.

4610 Controle en advieskosten zijn bedoelt om kosten van de accountant te boeken of kosten voor ander advies, jij bent geen adviseur van je eigen bedrijf.

4290 overige beheerskosten heeft vermoedelijk met huisvesting te maken en overige algemene kosten vind ik ook de lading niet echt dekken maar is niet echt fout ofzo..

ik ken het King rekeningschema niet en dat maakt ook niet zoveel uit, management fee is en aparte post en je zou het wel in de reeks van salaris of personeelskosten kunnen boeken want uiteindelijk ben je toch ook personeel vanuit het perspectief van de werk bv, maar wel op een aparte grootboekrekening. misschien een nummer net na uitzendkrachten aanmaken..
Met citaat reageren