Discussie: Inkomstenbelasting Hoe IB 2010 invullen?
Los bericht bekijken
  #1  
Oud 18 maart 2011, 17:10
bolletje bolletje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 maart 2011
Berichten: 5
Standaard Hoe IB 2010 invullen?

Beste lezers,

Ik heb een vrij simpele vraag en hopelijk is het antwoord dat ook.

Sinds een paar jaar een eenmanszaak. Gewoon een kleintje.
Nu heb ik elk jaar de IB laten invullen en toevallig elk jaar door een ander kantoor.
Het formulier aangifte voor ondernemers is gebruikt, zoals dat ook elk jaar klaar staat op "mijn belastingdienst".
Door de klein inkomsten en uitgaven is het deel van winst en verliesrekening, activa, passiva, salgo boekjaar, altijd leeg gelaten.
De inkomsten en uitgaven zijn ingevuld geweest als inkomsten uit overige werkzaamheden als freelancer, artiest, sporter enz.

Nu wilde ik dit jaar de IB van 2010 zelf invullen.Ook netjes op de manier waarop het altijd is gedaan, als inkomsten uit overige werkzaamheden.
Ik loop nu tegen het probleem aan dat de "knop" ondertekenen en verzenden (of zoiets staat er) niet oplicht en dus ook niet aangeklikt kan worden.

Potverdriedubbeltjes dus.(de nette versie van het vloekwoord wat ik had willen gebruiken hihi)
Administratiekantoren kunnen mijn IB blijkbaar wel zo invullen en inzenden, maar ikzelf niet. Grrr.

Ik heb geen flauw idee hoe ik de winst-verlies, activa, passiva, boekjaar gegevbens in zou moeten vullen enz. Ik heb daar geen verstand van, heb dat ook niet bij gehouden en het is ook nooit eerder gedaan.
Moet ik nu dan daadwerkelijk voor 3 bedragen (inkomst-uitgaaf-voorlopigzorg) naar een administratiekantoor stappen om weet ik het hoeveel aan ze te betalen, met de vraag, wilt u even op verzenden klikken.

Is er echt geen mogelijkheid dat ik zelf de aangifte in kan sturen zonder invulling van de ondernemingsgegevens?
Ik baal hiervan als een stekker.

hopelijk kunt u mij aan een positief antwoord helpen
Met citaat reageren