Los bericht bekijken
  #2  
Oud 10 november 2009, 09:19
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Zakelijk rekening. Hoe, welke?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pasz Bekijk bericht
1. Zou het slim zijn om die SNS rekening, die ik toch niet echt gebruik, te gebruiken als zakelijke rekening?

2. Als dat geen goed idee is, welke zakelijke past dan bij me? Ik zat te kijken naar Bizner, Tridios (dat duurzame spreekt me wel aan) of gewoon een extra prive rekening bij Rabobank. Wat zijn goeie alternatieven? Belangrijk vind ik wel: Lage kosten, goeie service en dat ik goed inzicht heb in de geldzaken. Krediet zal ik niet gebruiken.

3. Hoe doen jullie dat met prive vaste lasten betalen? Is het slim om iedere maand automatisch een vast bedrag van de zakelijke rekening over te maken naar mijn prive betaalrekening, zeg maar een soort van salaris?

4. Is het slim om uit te zoeken hoeveel geld ik zakelijk heb ontvangen, daar dan de uitgaven er vanaf trekken en dat bedrag op mijn zakelijke rekening te zetten, of moet ik het fijn laten staan waar het is (de Rabobank prive spaarrekening?)?
1. Nee, sluit gewoon een zakelijke rekening af. Daar zijn ze voor. Je SNS rekening is ook een privérekening.

2. Zie 1. Zelf heb ik een zakelijke rekening bij de Rabobank. Hier ben ik - met uitzondering van de kosten, maar dat heb je voor zakelijke rekeningen bijna overal - erg tevreden over.

3. Hoe je dit het beste kunt doen, kun je ook even vragen bij je boekhouder/accountant. Zelf werk ik niet met vaste 'salaris' overboekingen, maar ik werk wel aan wat meer structuur op dit gebied.

4. Het maakt niet echt uit waar je je 'spaargeld' hebt staan, dus zet dat gewoon lekker op de rekening waar je de hoogste rente krijgt.
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren