Los bericht bekijken
  #1  
Oud 26 mei 2021, 14:56
lanceer lanceer is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 februari 2013
Berichten: 15
Standaard opdrachtgever betaalt niet

Hallo,


Ik ben zzp'er in de ICT. Begin dit jaar heb ik me aangesloten bij een maatschap. De maatschap regelt opdrachten, facturering loopt via de maatschap die o.a. BTW afdrachten regelt.
Ik ben aan de slag gegaan bij een klein bedrijf, daar heb ik 2 dagen gratis proeftijd gehad. De proeftijd ging voorbij zonder dat de klant opzegde.

Ik heb 11 dagen gewerkt toen ik van de maatschap hoorde dat de samenwerking met klant onmiddelijke ingang werd stopgezet omdat de klant niet tevreden was. Mij werd geadviseerd een urenstaat per email te sturen naar de klant, die moest geaccordeerd worden en dan kon de maatschap de klant factureren.

Met de klant heb na een week een eindgesprek gehad waarin die uitlegde waarom ze beeindigden. Met de maatschap heb ik verschillende malen telefonisch gesproken. De klant vond dat het te betalen bedrag te hoog was. Op voorstel van de maatschap ben ik akkoord gegaan met een lager uurtarief en dito aantal uren. Eind april hoorde ik dat de factuur half mei betaald zou worden. Half mei kwam en ging, en ik ontving geen betaling. Sindsdien reageert de maatschap niet op mijn telefoontjes.

Mijn vraag is: wat kan ik doen als ik geen geaccordeerde uren heb van de klant? Wat heb ik nodig om juridisch sterk te staan en mijn geld te kunnen opeisen? Is een ingebrekestelling brief versturen en na geen reactie in handen geven van een incassobureau aan te raden?
Met citaat reageren