Los bericht bekijken
  #1  
Oud 11 augustus 2011, 12:17
Flierp Flierp is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2011
Berichten: 11
Question Grote opdracht (2jr), hoe zit dat met de belastingdienst?

Ik ben al bijna 10 jaar freelancer, en de laatste jaren steeds meer bezig voor 1 opdrachtgever. Allemaal heel leuk en aardig, maar nu komt er hoogstwaarschijnlijk een enorm project aan waar ze me heel graag op willen zetten. Nog steeds freelance, maar wel zo goed als fulltime.

3 opdrachtgevers binnenhalen in een jaar moet met 2 kleintjes erbij nog steeds wel lukken, maar de verhouding wordt zo langzamerhand wel behoorlijk scheef. De opdrachtgever wil me niet in vaste dienst, en ik wil ook zelfstandige blijven, maar hoe doen we dit met de fiscus?

Kreeg een tip van iemand dat je een soort 'vrijstelling' van die regels kunt krijgen voor een groot project. Iemand anders zei weer dat als je verder zelfstandig genoeg werkt (aan alle andere criteria voldoet) je voor de belastingdienst nog steeds gewoon zelfstandig ondernemer bent...

Iemand hier ervaring mee, of tips hoe ik dit aan kan pakken of waar ik info hierover kan vinden?

Zou te stom zijn als je een grote opdracht niet aan kunt nemen omdat de belastingdienst vindt dat je 3 opdrachtgevers moet hebben... toch?
Met citaat reageren