Los bericht bekijken
  #7  
Oud 17 maart 2011, 14:20
.gertjan. .gertjan. is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2011
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ramon fincken Bekijk bericht
En dat is erg omdat?



aansprakelijkheid voor ziggo, je wil niet weten hoeveel mensen hun OS niet updaten, geen antivirus of firewall hebben.

Hoewel het niet fijn is ben ik het helemaal eens met deze regel. De huis tuin en keuken internetter merkt hier niets van en de wat gevorderd pakt gewoon googlemail of een smtp op een webserver, beiden op een andere poort ( plusplunt, je kunt meer instellen! ).
Omdat volgens mij in je header ook je hostnaam staat (sommige servers drukken die weg). Daarbij komt dat als ik betaal voor een domein met e-mail ik ook die service wil gebruiken, betaal ik tenslotte toch voor? Wie is Ziggo om mij dat te weigeren?

De huis-tuin-en-keuken gebruiker vormt op wel meer plekken een gevaar, als overal poort 25 voor smtp dicht wordt gezet, denk je dat de virus makers niet al zo slim waren om uit te wijken naar andere poorten? Dat je je netwerk dichtzet voor inkomend verkeer kan ik begrijpen (en kan ik zelfs wel wat begrip voor opbrengen) om zo te voorkomen dat men van buiten naar computers van gebruikers kan verbinden (veel hebben een router, maar sommige hangen nog direct op het internet) maar uitgaand verkeer moet sowieso niet geblokkeerd worden onder het mom "bescherming", als je verder denkt kunnen ze meteen de poorten van downloadprotocollen ook dichtgooien, want dan beschermen ze je tegen claims betreffende auteursrechten (uiteraard flink overdreven voorbeeld). Nogmaals, ik betaal Ziggo voor mijn verbinding, niet om mee te denken. Daarnaast vind ik het vrij beroerd dat hier op geen enkele manier over is gecommuniceerd.

Het hebben van een domein met mail mogelijkheden is iets wat je onder huis tuin en keuken gebruikers ook veel terug ziet hoor. Door de komst van goedkope hostingpartijen en simpele one-click tools zijn er heel veel mensen met een eigen domeintje voor bijvoorbeeld een blogje. Daarnaast wordt er door veel mensen/organisaties aangeraden niet als primair adres een ziggo adres te nemen, maar een algemeen gmail of eigen domein om te voorkomen dat je problemen krijgt als je van provider wisselt. Je zult er verbaasd van staan hoeveel mensen dit hebben. Dus ik vraag het me af of men er slechts een kleine groep "powerusers" mee raakt... Kijk jij en ik zullen het allicht wel weten op te lossen via een andere poort, maar de minder-power users zullen misschien in de stress schieten.
Met citaat reageren