Los bericht bekijken
  #4  
Oud 14 december 2007, 12:09
Desiree Desiree is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Berichten: 13
Stuur een bericht via MSN naar Desiree
Standaard Re: onervaren en toch werk?

Ik lijd aan het syndroom dat veel starters hebben: twijfel. Ik wil erg graag freelancen, maar het is een grote stap om 'zomaar' je vaste baan en daarmee je zekerheden op te zeggen. En als je dan van anderen hoort en leest dat het hen niet lukt, dan werkt dat niet erg mee.
Maar ik ga het toch doen. Ik vind schrijven leuk, weet dat ik het kan en ik heb een aardig portie doorzettingsvermogen. Dus ik oriënteer me goed en ben op zoek naar een part-time baan. Op inkomen ga ik er waarschijnlijk niet veel achteruit, want bij mijn baas verdien ik bar slecht.

Ik ben zelf introvert, maar het netwerken valt me tot nu toe eerklijk gezegd erg mee. Ik heb al wat contacten gemaakt en ik ga naar netwerk-bijeenkomsten. Met vriendelijkheid en belangstelling kom je al een heel eind. Laat mij maar mezelf zijn.

Ik denk dat het belangrijk is om naar anderen te luisteren hoe zij het doen en wat hun ervaringen zijn. Ik vind het ook leuk om van anderen te horen wat hun ervaringen zijn. Toch zou ik willen dat ook minder ervaren mensen in de journalistiek wat vaker een kans krijgen. Te vaak wordt er alleen naar een cv gekeken en niet naar de persoon zelf.

Groetjes Desiree
Met citaat reageren