Los bericht bekijken
  #2  
Oud 18 mei 2006, 21:09
erno@ernohannink.nl's schermafbeelding
erno@ernohannink.nl erno@ernohannink.nl is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Berichten: 142
Stuur een bericht via Skype™ naar erno@ernohannink.nl
Standaard Re: Hoe krijg je mensen enthousiast voor je Ding?

Volgens mij is er nog een andere weg tot enthousiasme. Laat zien dat je in mensen gelooft.

Als je mensen stimuleert dat te gaan doen waar ze goed in zijn en duidelijk maakt dat je in ze gelooft dan worden ze (weer) enthousiast.
Dit is niet eenvoudig want ook als het soms tegenvalt moet je laten merken dat je er in gelooft ook al gelooft de persoon er zelf even niet meer in. En ook niet bij de eerste fouten gelijk alle vrijheden weer afnemen. En reken erop dat het anders loopt dan je zelf had gedacht/bedacht. Misschien is dat nog wel het moeilijkste van allemaal.

Ik merk dat bij mijn eigen gevoel als bijvoorbeeld mijn collega's of zelfs mijn kinderen iets doen wat net even anders uitpakt dan ik had gehoopt. Juist dan moet je de ander stimuleren door te gaan. Zonder dat je probeert je eigen mening door te geven.

De afgelopen jaren heb ik gemerkt dat leidinggeven heel erg leuk is als de mensen doen wat ze leuk vinden en zich zelf kunnen ontwikkelen. Dan worden ze enthousiast en ontstaan er soms dingen wat zij en jij niet had verwacht.

Erno

Enthousiasme, het mooiste gevoel dat er is.
__________________
ik help zelfstandigen internet slim toe te passen zodat ze meer klanten kunnen krijgen.

gratis nieuwsbrief klanten krijgen via internet
Hyves: Hyves voor freelancers
@ernohannink
boekeh
Met citaat reageren