Los bericht bekijken
  #1  
Oud 17 april 2012, 03:22
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Personeel maakt je gelukkig

Hola, wat zullen we nu krijgen? "Ondernemer gelukkiger dan zzp’er" kopt nuzakelijk.nl. Curieus, want zzp'ers zijn ondernemers en er zijn er veel van. De ondernemers met personeel moeten dus behoorlijk wat gelukkiger zijn dan die zonder personeel, om het gemiddelde geluksniveau van alle ondernemers significant hoger te laten zijn dan dat van de zzp'ers.

Het blijkt te gaan om onderzoek van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Onderzoekster Jolanda Hessels zegt erover:
Citaat:
Ondernemers met werknemers zijn gelukkiger met hun werk dan zzp’ers. Bovendien zijn ondernemers met meer werknemers blijer met hun baan dan die met minder personeelsleden
Nou dacht ik toch altijd dat het andersom lag. "Ik wens je veel personeel" schijnt een Joods gezegde te zijn, dat ik freelancers vaak heb horen gebruiken.

Het betoog lijkt een tikje warrig, want het interview gaat verder:
Citaat:
Hessels denkt dat dit te maken heeft met het feit dat ondernemerschap een indicatie is van succes en groei. “Het vergroot kansen, maakt onafhankelijk en geeft de gelegenheid het werk zo in te richten als je zelf wilt. Dat maakt het werk leuk.
Dat kan allemaal kloppen, behalve dat 'ondernemerschap' geen 'werkgeverschap' impliceert, en daar lijkt ze het over te hebben.

Hoe maakt dat werkgeverschap ondernemers dan gelukkig?

Citaat:
Het hebben van werknemers wordt bovendien geassocieerd met betere groei- en overlevingskansen van de onderneming. Dit heeft weer een positief effect op het gevoel van baanzekerheid van ondernemers.
Baanzekerheid van ondernemers. Het staat er. En dat zou ze gelukkig maken.

Joehoe, mevrouw Hessels, als nu.nl dit onzuiver heeft opgetekend, neemt u dan even contact op met de uitgever van Lancelots voor een behoorlijk interview.
__________________
René
Met citaat reageren