Los bericht bekijken
  #5  
Oud 10 november 2014, 12:35
coelho coelho is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2011
Berichten: 33
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tazy Bekijk bericht
Strikt genomen is er niet sprake van regels die je zou schenden. De VAR is gebaseerd op het aanvraagformulier waarop je allerlei vragen beantwoordt, vervolgens krijg je een VAR en zolang jouw werkelijkheid in grote lijnen blijft overeenkomen met de gegeven antwoorden blijft de VAR gelden....!
Een mooie topic kick na 2 jaren Omdat ik de initiële vragensteller was zal ik antwoorden hoe een en ander is gelopen, dan voegt het na al die tijd toch nog wat toe

Uiteindelijk kreeg ik net voor ik zou tekenen voor genoemde opdracht een andere full time opdracht aangeboden bij een nieuwe klant. Deze was dermate aantrekkelijker dat ik hier uiteindelijk voor gekozen heb. Ook hier was sprake van 9 maanden projectmanager en ook hier werd me na die eerste 9 maanden verlenging aangeboden.

Inmiddels in het bezit van een VAR-WUO heb ik destijds met de belastingdienst gebeld. Ik heb hen voorgelegd of het echt de bedoeling was om meerdere opdrachtgevers te hebben om de VAR-WUO te kunnen blijven behouden. Toen is me verteld dat dit slechts een van de te toetsen voorwaarden was. In het project management is het nou eenmaal gebruikelijker dat je langdurige overeenkomsten met dezelfde klant aan gaat dan in bijvoorbeeld de kappersbranche

Als ik in al mijn andere uitingen (risico lopen, eigen indeling van de uren, reclame maken, geen aanspraak kunnen doen op sociale voorzieningen enz.) duidelijk een ondernemer was, dan maakte het niet uit dat mijn uren slechts bij één opdrachtgever gemaakt werden. Als de situatie na bijv. 4 jaar nog steeds zo was dan zou er een kans zijn op vragen van de BD, maar ik hoefde zeker geen werk te weigeren om krampachtig aan ALLE voorwaarden te voldoen die in de aanvraag voor een VAR-WUO staan om deze ook daadwerkelijk te verkrijgen.

Uiteindelijk geheel vorig jaar en dit jaar t/m juni bij deze opdrachtgever gezeten en vanaf juni met twee deeltijd opdrachten bezig, dus dit jaar kom ook ik aan 3 opdrachtgevers. Het telefoontje met de BD heeft me echter gerust gesteld om in de toekomst een eventuele langdurige overeenkomst zeker niet af te slaan (al is maar de vraag wat het exacte vervolg op de VAR gaat worden).
Met citaat reageren