Los bericht bekijken
  #4  
Oud 23 augustus 2006, 18:49
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: you ain't seen nothing yet

Okay, het is eigenlijk niet mijn ding (Annedien, kom me helpen!), maar ik verzin ter plekke een creatief-strategisch concept voor een ondernemende freelance-fotograaf.

De komende jaren komen weer in het teken te staan van de personeelsschaarste en dus personeelswerving. In het bijzonder in de zorg (die gaat groeien vanwege de vergrijzing).

Wat lees ik net op de weblog van een concullega-internetuitgever:
"Als iemand je ooit iets vertelt over solliciteren bij een bedrijf, dan is dat vaak dat je brief persoonlijk, betrokken, duidelijk moet zijn. Waar je zelden of nooit over hoort, is dat zoiets ook voor personeelsadvertenties geldt. Hoe meer passie voor het bedrijf of de plek die moet worden bezet uit de tekst spreekt, hoe beter zowel de kwaliteit als de kwantiteit van de respons, is mijn ervaring in de afgelopen 15 jaar. En om die passie over te brengen moet je hem eerst en daarna nog eens over weten te brengen. Dat is verrekte lastig voor een personeelsafdeling"
'Uit de tekst' zegt hij, en dat is zijn denkfout, ga jij hem vertellen. Werven met foto's heeft de toekomst!

Laura maakt een beeldreportage van het werken in uw bedrijf, die passie overbrengt, emoties losmaakt, gekwalificieerde en empathische belangstellenden bijna dwingt een sollicitatiebrief te sturen...

In samenwerking met een freelance-webdesigner en internetuitgever (ahum ) maak je desgewenst complete visueel geďnspireerde wervingscampagnesites (want de cms'en van veel bedrijven en de geijkte vacaturebanken kunnen jouw mooie beeldreportages niet goed weergeven). En je maakt natuurlijk een mooie marge op de zich fotografisch onderscheidende vacatures die je voor opdrachtgevers in kranten e.d. plaatst.

Zo vis je niet in de budgetten voor fotografie (if any), maar in de onuitputtelijke budgetten voor personeelswerving.
__________________
René
Met citaat reageren