Los bericht bekijken
  #5  
Oud 9 februari 2009, 18:42
Patturik's schermafbeelding
Patturik Patturik is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 januari 2009
Berichten: 3
Standaard Re: Hulp Var verklaring voor muzikant (nieuwe vragen)

Hartelijk dank voor de reacties! Ik denk dat ik probeer om het allemaal met 1 VAR te doen. Nogmaals bedankt en ik hou jullie op de hoogte of het is gelukt. Ik heb nu nog een paar andere vragen..

Ik zal even uitleggen : Ik ben een 4e jaars student aan het conservatorium. Ik heb redelijk wat optredens ik denk minimaal 4 per maand, soms oplopend tot 10-12 in de vruchtbare periodes. Bij deze optredens kan ik, lijkt mij, gewoon een factuur sturen met een kopie van de Var verklaring. Daarnaast geef ik dus les sinds september 2008 bij een muziekschool. Hier vroegen ze mij ook om een VAR verklaring. Ik stuur dan in het begin van de maand een declaratie van de vorige maand op en zij betalen mij dan uit. Nou vraag ik me af waarom ze hier om een var verklaring vragen? Het lijkt eigenlijk heel erg op dienstbetrekking als ik het zo bekijk. Wat voor gevolgen heeft dat verder voor mij, als zij dit "fout" doen? En is zo'n declaratie formulier hetzelfde als dat ik zelf een factuur zou sturen?

Tweede vraag : Ik heb vorig jaar oktober een VAR verklaring aangevraagd, maar na 2 maanden was hij er nog niet. Ik heb toen gebeld en ik bleek net op het randje te zitten van de termijn waar hij nog binnen kon komen. Ik zou toen eigenlijk nog een keer moeten bellen als de VAR niet binnen 2 weken binnen was, maar heb me er toen niet meer mee bezig gehouden.. en het is me totaal ontschoten. Kan ik nu op de een of andere manier nog een VAR verklaring aanvragen voor vorig jaar? En zo niet wat zijn nu dan de gevolgen voor mij? De muziekschool heeft me al wel een jaaroverzicht gestuurd en betaald zonder dat ik dus ooit een var verklaring heb kunnen laten zien.

Ik ben nog redelijk nieuw met alle belasting zaken rondom het muzikantschap en kom er steeds meer over te weten, maar het is knap lastig! Als iemand me kan helpen met deze zaken dan hoor ik graag weer!

Alvast bedankt!

-Patrick
__________________
Pianist / Componist / Docent

www.patrickrugebregt.nl
&
www.myspace.com/patrickrugebregt