Los bericht bekijken
  #1  
Oud 30 november 2007, 22:28
Kampioen Kampioen is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 november 2007
Berichten: 12
Standaard ROW maar eigenlijk WUO

Dag!

Na verschillende zeer nuttige posts op dit forum gelezen te hebben (waarvoor dank!) zit ik met het volgende:

-ik ben student, al enkele jaren bezig met het bouwen van websites en grafisch ontwerp, waarbij het richting het einde van het jaar alle schijn van heeft dat ik in plaats van VAR ROW, VAR WUO 'word'.

-ik heb ongeveer twee jaar terug een VAR ROW van de Belastingdienst ontvangen, dus ik 'ben' ROW.

Eerst zou ik voor de zekerheid willen weten wat jullie denken van mijn situatie (kom ik uberhaupt wel in aanmerking voor VAR WUO en de bijkomstige gunstige aftrekposten)?

-ik heb ruim 500 uur stage gelopen als webdesigner (dit lijkt me investeren in het bedrijf, net als het volgen van een cursus?)

-ik heb ongeveer 500 uur declarabel gedraaid.

-ik heb ongeveer 500 uur besteed aan uiteenlopende zaken als het bouwen van mijn eigen website en websites voor vrienden en (als leerschool en het opbouwen van een netwerk), onderhouden van vakkennis, pielen met computers, administratie en reizen.

Ik heb er echter geen moment bij stil gestaan dat mijn stage wel eens tot bedrijfsactiviteit gerekend zou kunnen worden en dat maakt gezien het urencriterium een groot verschil. Ik ben dit jaar eigenlijk ruim 1500 uur met mijn "freelance-gebeuren" bezig geweest.

Zou ik in aanmerking komen voor een VAR Winst uit Onderneming? (graag jullie mening, aangezien ik het zekere voor het onzekere wil nemen)

Maakt het uit dat ik de VAR WUO nu pas aanvraag? Of had ik dit al voor het begin van dit kalenderjaar moeten doen?

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!

Dank alvast.

Groet,

Rolf
Met citaat reageren