Los bericht bekijken
  #4  
Oud 25 september 2007, 10:41
Isabelle's schermafbeelding
Isabelle Isabelle is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 187
Weblogartikelen: 8
Standaard Re: Themamiddag Acquisitie (12 oktober): Welk onderwerp wil jij behandelen?

Wat ik het lastigste vind, is contact leggen met een mogelijke opdrachtgever die je nog niet kent en waar je ook niet direct een ingang hebt. Dus stel dat je een bepaald soort opdracht heel graag wilt uitvoeren en je weet ook een organisatie die veel baat zouden kunnen hebben bij je advies of begeleiding, hoe leg je dan het eerst contact? Ik heb dan altijd het idee dat ik zoveel moet uitleggen en dan moet je ook eerst nog uitzoeken wie je dan moet hebben om de interesse te wekken. Als je heel concrete dienstverlening hebt, b.v. het computernetwerk onderhouden, is het misschien makkelijker, maar ik geef advies over didactische innovatie in combinatie met de inzet van elektronische leeromgevingen en dat is best een ingewikkeld verhaal. En soms heb je ook maar heel weinig informatie over de stand van zaken bij zo'n organisatie dus moet je eigenlijk eerst nog afchecken of ze wel behoefte hebben aan je dienst.

Is dit een herkenbaar probleem? Dus, hoe kom je binnen als je nog niemand kent en je hebt niet zo'n simpel verhaal?
__________________
Isabelle Langeveld
site: www.helderenwijzer.nl
Met citaat reageren