Los bericht bekijken
  #18  
Oud 10 januari 2008, 09:45
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Referenties naar werk (oud)werkgever

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babaga Bekijk bericht
Ik ben het niet eens met de opvatting dat dit onrechtmatig zou zijn.
Ik denk dat ik dat met je eens ben. Teksten, foto's of vormgevingen overnemen in je portfolio mag niet (tenzij het voor een citaat kan doorgaan), maar over referenties vermelden gaat de auteurswet inderdaad niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix Bekijk bericht
Daarnaast is in veel arbeidscontracten vastgelegd dat werkzaamheden uitgevoerd binnen het dienstverband (en alle daaruit voortvloeiende producten of diensten) het intellectueel eigendom zijn van de werkgever
Dat staat al in de auteurswet en geldt ook als het niet in het arbeidscontract staat. Misschien maakt die contractsbepaling het nog wat breder dan auteursrecht, maar veel heeft het volgens mij niet om het lijf.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix Bekijk bericht
Alles staat en valt dus met de mate waarin en de wijze waarop je met je portfolio concurrerend bent en bedrijfsinformatie gebruikt.
Eh nee, dat ben ik niet met je eens. Het staat of valt met het schenden van auteursrecht. Wat het auteursrecht betreft mag je gewoon concurreren en mag je bedrijfsinformatie citeren. Er is een andere rechtsgrond voor nodig om dat te belemmeren.
__________________
René
Met citaat reageren