Discussie: Ww / Zfw / Wao
Los bericht bekijken
  #4  
Oud 6 augustus 2007, 10:23
JuliaV JuliaV is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 juni 2007
Berichten: 44
Standaard Re: Ww / Zfw / Wao

Ik heb er geen ervaring mee, ik wist niet eens dat het mogelijk was om via de uwv een verzekering af te sluiten.

Het enige verschil wat ik heb kunnen vinden is dat het UWV verplicht is iedereen aan te nemen zonder medische keuring.
Verzekeringsmaatschappijen hebben vaak strenge gezondheidseisen. Dus als je gezondheid niet helemaal optimaal is word je al snel afgewezen voor een verzekering. Voor die mensen is het UWV dus een uitkomst.

Misschien is het UWV qua premies ook wel aantrekkelijk, maar daar kon ik niks over vinden.

Wanneer ik voor mezelf begin zal ik zeker een aov-verzekering afsluiten (of op eigen initiatief elke maand een bedrag opzij zetten en dan maar hopen dat het pas nodig is wanneer ik genoeg bij elkaar heb gespaard ).
Mijn vader en opa zijn allebei als zelfstandig ondernemers arbeidsongeschikt geraakt. Mijn opa was nergens voor verzekerd en moest toen rondkomen van een hongerloontje. En dat na een heel leven keihard werken.
Mijn vader was gelukkig wel verzekerd, helaas heeft hij in een slechte periode met de zaak een gedeelte af moeten kopen. Mijn ouders kunnen er nu redelijk van rondkomen.

Dit zijn voor mij 2 voorbeelden en laten zien hoe belangrijk het is om maatregelen te nemen tegen een eventuele arbeidsongeschiktheid.

Hier trouwens nog een linkje waar je meer info vindt over de mogelijkheden.
Met citaat reageren