Los bericht bekijken
  #16  
Oud 9 november 2008, 10:53
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: tool gezocht voor online kennisbase

Citaat:
Spreek voor jezelf. De mensen die ik ken werken secuur. Misschien moet je dan toch eens betere handleidingen schrijven, mensen beter trainen en een betere selectieprocedure hanteren.
Ik vind je opmerking echt denegerend naar mensen toe.
Dat mag je vinden, ik heb het wellicht wat bot verwoord, maar ik spreek vanuit mijn rol als programmeur en wat ik zie in de zorg. Je kunt nog zo'n mooie handleidingen schrijven, maar ... als mensen het nut niet inzien van bij iedere upload al die extra meta informatie bij iedere upload in te tikken, of dat gewoonweg teveel werk vinden zal het niet gebeuren of na een tijdje veel minder worden. Dit staat dus los van handleidingen of training en zelfs of men zoals je zegt secuur is. Als men de handeling beu is gaat het niet gebeuren.

Dan heb ik het nog niet eens over de consistentie, mensen korten zaken vaak op een eigen manier af en kunnen zaken vergeten.
We hebben het dan over classificatie en registratie. Dezelfde persoon is ook niet altijd even consistent, dus als jij wat zoekt is de kans meer dan aannemelijk dat je niet alle relevante documenten vindt.

Mijn conclusie, als je iets zoekbaar wil hebben moet het "indexen" en toevoegen van meta informatie zoveel mogelijk automatisch kunnen. Ga daar niet de eindgebruikers mee lastig vallen.


Citaat:
Iemand wordt aangenomen om een bepaalde functie uit te voeren. Iemand zal ooit die gegevens moeten invoeren. Wie dat ook is, zal dat secuur moeten doen, anders maakt het niet uit hoe automatisch je systeem is want je hebt geen data om mee te beginnen.
Ik denk dat voor het achterliggende idee van erix, dat er meerdere mensen zijn die verantwoordelijk zijn voor het bijhouden van een document. Dus dan heb je het over meerdere mensen die nu naast dat bijhouden, wat vaak geen pretje is, ook nog extra informatie moeten gaan intikken over hun oude documenten en voor ieder nieuw document.
Met citaat reageren