Los bericht bekijken
  #2  
Oud 13 juli 2015, 15:29
iMartien's schermafbeelding
iMartien iMartien is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 juli 2015
Berichten: 13
Standaard

Ik ben zelf ook freelance ITC'er en werk het grotendeels van het jaar ook voor dezelfde opdrachtgever, ik ben geen expert, maar ik doe het op deze manier:

- kan ik totaal verschillende activiteiten onder dezelfde eenmanszaak onderbrengen?
Ik heb voor mijn meerdere activiteiten verschillende handelsnamen geregistreerd bij de KVK. Mijn activiteiten zijn echter wel allemaal IT gerelateerd. (Freelance ICT diensten, Webhosting en ICT diensten voor het MKB). Maar volgens mij kun je als ik het me goed herinner per handelsnaam aangeven wat voor activiteiten je onderneemt.


- kan ik kosten gemaakt met de tweede activiteit van mijn totale inkomen aftrekken? (de kosten voor de tweede activiteit zullen veel hoger zijn dan de inkomsten, dus die moeten uit de inkomsten van het IT werk komen)
Dat kan zeker.

- gelden opdrachten gedaan voor de tweede activiteit samen voor een totaal aantal opdrachtgevers?
Jazeker!

- gelden de uren besteed aan de tweede activiteit samen met de IT opdracht voor het uren criterium om de zelfstandigheidsaftrekken te krijgen?
Yep!
Met citaat reageren