Discussie: Inkomstenbelasting Urencriterium met 2 btw nummers
Los bericht bekijken
  #1  
Oud 22 december 2016, 16:41
dickvanbokkem dickvanbokkem is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 december 2016
Berichten: 2
Standaard Urencriterium met 2 btw nummers

Goedemiddag,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met de volgende kwestie:

Ik ben in 2014 begonnen met part time freelancen. Vanwege de kleinschalige aard van activiteiten heb ik mij destijds, mede op aanraden van kvk, mij alleen ingeschreven als ondernemer voor de BTW.

Uiteindelijk de stap genomen om het fulltime te doen en aan het eind van Q2 2016 heb ik mijzelf bij de kvk (per 1 januari, met terugwerkende kracht) ingeschreven. Dit heb ik met een nieuwe, beter passende bedrijfsnaam gedaan.

Inschrijven als ondernemer voor btw was niet nodig, want dat was ik immers al. Echter heb ik van de fiscus wel een nieuw BTW nummer gekregen. Heen en weer gebel over dat dat niet nodig was, want het is dezelfde onderneming met dezelfde activiteiten hielpen niet, ik zit met twee btw nummers.
Voor BTW nummer 1 doe ik, op aanraden van de fiscus, een 0 aangifte op de kwartaal aanslag.

Nu ben ik zeer benieuwd wat dit voor mijn urencriterium en de nodige toeslagen gaat doen. Ik heb alles tot de kwartier nauwkeurig bijgehouden en kom dit jaar enkele honderden uren boven de 1225 uit, maar wel verspreid over 2 btw nummers. Geldt dat of dien je met 1 BTW nummer het criterium te halen?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Met vriendelijke groet,

Dick van Bokkem
Met citaat reageren