Discussie: 19 ct. p. km
Los bericht bekijken
  #25  
Oud 8 januari 2009, 20:39
Kees_ASB Kees_ASB is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 31
Standaard Re: 19 ct. p. km

Hoi Myrax,

Nou ik begrijp hieruit dat ik het goed gedaan heb, zal mijn instinct geweest zijn.
Ik doe mijn boekhouding nog zelf om meerdere redenen:
  • Ik wil weten hoe dat werkt om later met een boekhouder te kunnen praten. Ik weet nog hoe fijn ik het jaren geleden vond om zelf de belasting te kunnen invullen zonder mijn zwager er bij.
  • Ik heb nog weinig klanten en ik ben fulltime in loondienst, dus is het nog te overzien. Die balans moet dit jaar beter worden.
  • Ik wilde niet naar het eerste het "beste" kantoor toe stappen zonder eerst wat ervaringen in het netwerk gehoord te hebben.
Mag ik nog even iets aanstippen? Als ik (in loondienst, ondernemer met nu nog weinig klanten, privee auto, onder 1225 uur, ink.uit overig werk.) mijn zakelijke uitgaven soms uit een privee rekening betaal (andere bankrekening, creditcard) dan maakt dat toch niets uit? Je facturen van uitgaven zijn allemaal netjes in een map en doorlopend genummerd. Tankbonnetjes staat mijn bankrekeningnummer op en is terug te vinden op de dagafschriften.
Ik weet wel dat je met personeel beter een tankpas kan gebruiken omdat de fiscus niet wil aannemen dat jouw personeel het voorschiet.(of bij andere wagens hun tank vult?)
Mijn zakelijke rekening was ooit (nog) een extra bankrekening die ik ben gaan gebruiken en aan de KvK en de fiscus heb bekendgemaakt als zodanig.
__________________
Groetjes,
Kees
www.ambachtservicebureau.nl
PC reparatie en onderhoud
Met citaat reageren