Discussie: 19 ct. p. km
Los bericht bekijken
  #26  
Oud 8 januari 2009, 21:30
Myrax Myrax is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 222
Standaard Re: 19 ct. p. km

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kees_ASB Bekijk bericht
Hoi Myrax,

Nou ik begrijp hieruit dat ik het goed gedaan heb, zal mijn instinct geweest zijn.
Ik neem aan dat je de BTW bedoelt? Want brandstof zakelijk pinnen is in jouw constructie dus niet zo handig.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kees_ASB Bekijk bericht
Ik doe mijn boekhouding nog zelf om meerdere redenen: (...)
Mag ik nog even iets aanstippen? Als ik (...) mijn zakelijke uitgaven soms uit een privérekening betaal (andere bank, creditcard) dan maakt dat toch niets uit? Je facturen van uitgaven zijn allemaal netjes in een map en doorlopend genummerd. Tankbonnetjes staat mijn bankrekeningnummer op en is terug te vinden op de dagafschriften.
Dat maakt in principe ook niet uit volgens mij, maar als je:
1) boekhouding uitbesteedt, heeft een ander er meer werk aan om alles op de goede plek in de boekhouding te krijgen en de jaarafrekening te maken
2) als je het zelf doet en je gaat je gegevens in een boekhoudpakket invoeren: idem.
Er is een verschil tussen alles netjes bijhouden en een boekhouding bijhouden incl. grootboekrekeningnummers en balansen!
Ik spreek uit ervaring. Ik heb alles goed bijgehouden dit jaar, zakelijk en privé nagenoeg geheel gescheiden. Maar nu ik mijn exceloverzichten invoer in een boekhoudsysteem loop ik toch nog tegen 'uitzoekdingen' aan. Een gewaarschuwd mens telt voor 2, that's all.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kees_ASB Bekijk bericht
Ik weet wel dat je met personeel beter een tankpas kan gebruiken omdat de fiscus niet wil aannemen dat jouw personeel het voorschiet.(of bij andere wagens hun tank vult?)
Daar weet ik niks van af.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kees_ASB Bekijk bericht
Mijn zakelijke rekening was ooit (nog) een extra bankrekening die ik ben gaan gebruiken en aan de KvK en de fiscus heb bekendgemaakt als zodanig.
Zie mijn eerdere opmerking; ik ben ook gestart met een aparte privé rekening die ik alleen voor het bedrijf gebruikte, maar nog kom ik nu dingen tegen tijdens het vervolmaken van mijn boekhouding.

Succes!
__________________
Rixter Algra
Met citaat reageren