Los bericht bekijken
  #6  
Oud 26 december 2008, 11:00
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Kabinet: 95% zzp'ers is vrijwillig zelfstandig, dus geen verplichte AOV

Ik weet ook niet hoeveel het er zijn, maar het is er in ieder geval eentje: moi. En afhankelijk van wat de toekomst brengt worden het er binnen mijn huishouden twee.

In de zorgsector - met name thuiszorg - zijn echter zeer veel onvrijwillig werklozen. Thuiszorgmedewerkers die eerder een vaste baan hadden, konden alleen nog maar aan het werk blijven als ze zichzelf als ZZP-er lieten inhuren. Gevolg: minder inkomsten, geen zekerheden. Maar als het alternatief werkloosheid is .... Van deze beroepsgroep zijn overigens wèl cijfers bekend, wat de reden is dat de verschillende partijen met hun voorstel kwamen.

Groetjes, Renée

P.S.: ik vraag me af waarom het voor veel "gewone" ZZP-ers iedere keer toch weer een klus lijkt om een VAR te krijgen, terwijl er in de thuiszorg zoveel mensen 'm blijkbaar wèl hebben gekregen. Misschien een constructie dat de thuiszorg(st)er - op papier - niet voor een bureau werkt, maar voor zijn/haar individuele klanten?
Met citaat reageren