Los bericht bekijken
  #1  
Oud 22 december 2011, 10:23
FolkertM FolkertM is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 december 2011
Berichten: 1
Standaard Parttime freelancen? Hoe te regelen?

Hoi,

wellicht is alles heel duidelijk, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Dus jullie advies en opmerkingen zijn welkom!

Ik ben 5 jaar adviseur geweest, maar weggegaan bij mijn kantoor en nu op zoek naar een vaste baan (loondienst). In deze moeilijke tijd duurt dat even, dus ik ga nu de WW in.

Ik heb uiteraard prima advies ervaring, en vind het ook leuk om jonge duurzame en creatieve bedrijfejs te helpen met strategisch advies. In mijn ideaalbeeld heb ik een baan voor 32 uur en ben ik voor 8 uur per week vrij om evt klussen aan te nemen.

Gisteren was ik bij de KVK, maar zij vertelde mij dat het voor mij geen voordelen heeft om me in te schrijven als eenmanszaak. Ze adviseerde mij te zoeken naar alternatieven zoals payrolling.

Ik heb voor januari een kleine klus, die ik naast mijn WW wil doen (voor o,5 a 1 dag per week). Wat is een goede manier om dit te regelen?

Is payrolling flexibel genoeg dat ik de ene week 2 uur draai en een week later 8 uur? En kan dat ook als deze klus bv maar 1 maand duurt?

Of is er nog een ander alternatief dat interessant is voor deze constructie?

Ik hoor het graag,
bij voorbaat dank,
groet
Folkert
Met citaat reageren