Los bericht bekijken
  #11  
Oud 5 november 2007, 22:23
alfred alfred is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 420
Stuur een bericht via MSN naar alfred
Standaard Re: Factureren naar België

Hi Sofie,

Ik ga hier niet in op wel / geen BTW in jouw specifieke situatie. Ik ken jou probleem van mijn klanten. Het probleem met BTW is dat de regels in dit soort gevallen simpel en eenvoudig lijken (bijna iedereen denkt overigens dat het meestal gewoon 0% is) maar in werkelijkheid zijn de regels supercomplex.

Het is zelfs zo dat als de Nederlander jou terecht met BTW factureert het zo is dat jij misschien terecht geen BTW mag rekenen. Waarom? Omdat de Nederlandse en Belgische wetgeving strijdig kunnen zijn. En soms volgen daar oeverloze discussies uit.

Als het belang van de facturatie groot genoeg is, is het vaak nuttig om een dergelijke vraag te laten adviseren. Daartoe is het echt van groot belang dat er een goed contract met omschrijving van de werkzaamheden aanwezig is.
In Nederland kun je met een vraag vaak ook naar je bevoegd inspecteur van de fiscus gaan die geeft dan aan wat het moet zijn.

succes met de oplossing! en zoals Rene zegt je kunt BTW op zich altijd terugvragen. Men is bezig om dit vanaf 2010 makkelijker te maken
Met citaat reageren