Los bericht bekijken
  #2  
Oud 16 juli 2009, 17:12
Verwijderd acccount
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: starten als freelance secretaresse

Hoi Karin,

Ik ben in september 2007 gestart als freelance office manager. Mijn werkgebied valt tussen Tilburg, Den Bosch en Nijmegen.

Ik heb tot nu toe aardig goed kunnen draaien ondanks de crisis, maar dat gaat absoluut niet vanzelf. Het is momenteel hard knokken om op te vallen tussen alle anderen en het lukt dan ook vaker niet dan wel helaas... Er zijn veel freelancers zonder opdracht momenteel en zij reageren allen op dezelfde aanbiedingen. Of dit dus de juiste periode is om te starten, weet ik niet, al ligt Utrecht uiteraard wel wat centraler.

Mocht je gaan starten zorg dan in ieder geval dat je vindbaar bent! Maar ook dat je (na een eventuele eerste opdracht) genoeg in back-up zet om in tijden van geen werk ook geld te hebben. Ik kan (gelukkig) evenveel opzij zetten als ik mezelf als loon geeft, dus 1 week werken = 1 week back-up. Dat geeft een fijn gevoel.

Verder kan ik alleen maar zeggen dat het de beste beslissing is geweest van mijn leven (wat betreft werk dan ). Ik heb een dochter en kan erg veel thuis zijn voor haar, ben alle vakanties vrij en geniet van telkens weer een andere opdracht.

Succes met het nemen van de beslissing!

groetjes
Anke van Berlo

www.os4u.nl
Met citaat reageren