Los bericht bekijken
  #8  
Oud 18 december 2008, 21:16
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Wat vinden jullie van mijn (nieuwe) website?

Om meteen maar met de deur in huis te vallen: nee.
Het is een antwoord op je vraag, maar niemand kan je iets verbieden of kan je tegenhouden. Op mij werkt je homepage in ieder geval averechts - ik ben naast collega ook een potentiële opdrachtgever. Zeker als ik zie wat je tarief is, hoe je je profileert en wat je over je tarief zegt:

Daarnaast ligt het uurtarief bij mij vele malen lager dan bij de andere professionele tekstschrijvers, dit doe ik omdat ik nog een beginnend tekstschrijver ben. Ik kost dus niet veel, maar de teksten zijn niet goedkoop.


Wat je hier mee wil zeggen is mij duidelijk, je wil gewoon graag aan het werk en liever niet voor "weinig" (overigens is 44 euro per uur voor iemand die nog onder startersniveau zit aan de hoge kant).
Wat is vele malen lager? En wat moet ik met het gegeven dat jij niet veel kost, maar de teksten niet goedkoop zijn?
De indruk die je achterlaat is dat je een beginner bent die voor een laag tarief wil werken. Opdrachtgevers willen ook bij een laag tarief gewoon kwaliteit zien (anders kunnen de meeste opdrachtgevers het namelijk beter zelf doen). Dus "prijsstunten" werkt in deze markt maar tot op zeer geringe hoogte (bijvoorbeeld bij langer lopende klussen).

De kans bestaat dat je je op deze manier verslikt in de eerste de beste klus. Wees verstandig en ga eerst ervaring opdoen (vraag bijvoorbeeld ergens om een stage) en positioneer je dan pas als freelancer.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren