Los bericht bekijken
  #9  
Oud 19 december 2008, 10:18
Pentatext's schermafbeelding
Pentatext Pentatext is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 augustus 2008
Berichten: 361
Standaard Re: Wat vinden jullie van mijn (nieuwe) website?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S. Jonker Bekijk bericht
Ik heb de site inclusief de teksten aangepast. Voor dat ik de site echt openbaar maak vraag ik jullie nog eenmaal voor een mening. Kan ik als beginnend tekstschrijver deze site als visitekaartje gebruiken voor mijn diensten?
Hoi Sven,
Kijk uit dat je jezelf en je kunnen niet overschat. Ik heb je verschillende keren op het maken van een flinke taalfout betrapt en dat kan echt niet als je als zelfstandig tekstschrijver aan de slag wilt. In bovenstaand citaat zeg je 'vraag ik jullie nogmaals voor een mening'. Dat moet natuurlijk zijn: 'om een/jullie mening'. Als ik jou was zou ik het niet aandurven om nu al tegen een flink (!) uurtarief opdrachten aan te nemen. Mijn advies: maak je opleiding af, leer door vallen en opstaan, ga na waar je zwakke en sterke punten liggen, en bouw het op die manier op. Je enthousiasme is je sterkte punt, dat zeker, maar is niet voldoende voor waar jij op mikt.

Nog even een toevoeging: ikzelf heb aardig wat schrijf- en redactionele ervaring maar dan voornamelijk in de uitgeverijwereld. Ik ben bezig mijn klantenkring uit te breiden, maar doe dat heel voorzichtig. Ik weet dat ik niet overal even goed in ben, dat ik het bijvoorbeeld meer moet hebben van 'persoonlijkere' teksten dan van wervende/overtuigende dingen. Een tekstschrijver, vooral een beginnend, die aangeeft 'werkelijk alles' aan te nemen, en nog wel met goed resultaat, komt op mij niet erg overtuigend over. Simpelweg omdat bijna niet één tekstschrijver, hoe ervaren ook, overal goed in is...
__________________
Groetjes van Anna

Zie www.pentatext.nl
Met citaat reageren