Los bericht bekijken
  #1  
Oud 7 januari 2009, 10:33
Fallon Fallon is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 12
Standaard Diverse 'opdrachtgevers' bieden dezelfde opdracht aan....

Hallo allemaal!

Eerst even kort voorstellen, ik ben hier nieuw op het forum.

Ik ben sinds 10 jaar salarisadministrateur en vanaf 2006 heb ik mijn eigen klantenbestand met MKB klanten waarvoor ik de complete salarisadministratie verzorg.

Daarnaast doe ik freelance opdrachten voor bedrijven die op lokatie een salarisadministrateur nodig hebben.

Nu loopt (waarschijnlijk) mijn freelance opdracht per 1 maart a.s. af. Ik ben dus weer druk bezig om nieuwe opdrachten te zoeken en de markt weer te verkennen.

Op zich gaat dat best aardig, ik heb al heel wat positieve reacties gehad.

Wat mij opvalt en waar ik tegen aan loop is het volgende:

Natuurlijk word ik meestal benaderd door tussenpersonen die van een bedrijf een opdracht krijgt om te zoeken naar een salarisadministrateur. Zo'n bedrijf schakelt meestal meerdere bureau's in die gaan zoeken.

Zoals bijvoorbeeld gisteren word ik door twee verschillende tussenpersonen benaderd voor exact dezelfde opdracht. Even later zag ik 'm volgens mij door een 3e bureau geplaatst worden op internet.

Hoe kan ik daar als freelancer het beste mee omgaan? Direct bij de 2e tussenpersoon melden dat deze opdracht al eerder bij mij is aangeboden? Met het risico dat de 2e tussenpersoon direct wil weten door wie en voor welk tarief. Ik wil geen 'klik' functie hebben in deze, ik houd van discretie.

Toch best lastig, wat is jullie ervaring hierin?
Met citaat reageren