Discussie: Graag feedback op website ACL Opleidingen
Los bericht bekijken
  #3  
Oud 13 oktober 2008, 13:29
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: ACL Opleidingen

Hej Andrea,
ik ben het helemaal eens met de opmerkingen van Mieke.

Als tekstschrijver wil ik er nog iets aan toevoegen:
de termen 'advies' en 'ontwerp' vind ik erg verwarrend in combinatie met 'opleidingen'. Het kan aan mij liggen, maar bij ontwerp denk ik onmiddellijk aan websites e.d. In die context kan ik 'advies' ook niet goed plaatsen.

Als je 'ontwerp' vervangt door (bijv.) 'maatwerk' of 'trainingen op maat' begrijpt een bezoeker sneller wat jullie doen, denk ik.

Citaat:
acl opleidingen, advies, ontwerp & uitvoering is een opleidingsbureau dat meer doet dan alleen trainen. Wij ondersteunen organisaties in hun strategische verandering. acl opleidingen richt zich op de verandering voor de medewerkers in alle lagen van de organisatie. Wat betekent een verandering voor hen, hoe gaan zij met de verandering om, hoe zorgt u ervoor dat de verandering zo soepel mogelijk verloopt en breed door de organisatie wordt gedragen.
Bovenstaand stukje vind ik ook onduidelijk. Je zegt dat je meer doet dan alleen trainen. Vervolgens zeg je dat je je richt op verandering bij de medewerkers. Ik neem aan dat je dat ook doet door het geven van trainingen, of snap ik dit verkeerd?

Ik zou proberen om de werkzaamheden van en de mogelijkheden bij ACL opleidingen wat helderder te verwoorden. Zodat een lezer onmiddellijk begrijpt wat jij hem/haar te bieden hebt. Dat bereik je met deze tekst volgens mij niet.

Gebruik zo mogelijk een puntsgewijze opsomming.
Zet de belangrijkste informatie vooraan in de alinea en vooraan in de zin.
En schrijf met het oog op de bezoeker: wat wil deze van je (site) weten of opsteken? Dus niet: wat wil jij vertellen.

Succes!

Marlies
__________________
Marlies Van de Voort
www.tamtamtekst.nl
Met citaat reageren