Los bericht bekijken
  #3  
Oud 29 mei 2008, 17:00
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Intermediair stelt aansprakelijkheid tot € 500.000 als voorwaarde, hoe beperk ik mijn risico?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MAEP Bekijk bericht
Allen,
Ik ben startende ZZP-er en sta op het punt om met mijn eerste opdracht te beginnen. Nu heb ik de conceptopdrachtovereenkomst ontvangen en hierin staat dat ik moet instemmen met de Algemene Voorwaarden van mijn bemiddelingsbureau.
groet MAEP
Wat is de relatie met je bemiddelingsbureau? Ben je daar formeel werknemer? (dus: detachering/uitzending/payrolling)?
Zo niet, dan is het logisch dat ze het risico bij jou willen neerleggen. Daar staat tegenover dat je in die situatie inderdaad een prijskaartje aan die verantwoordelijkheid kunt hangen. Anders liggen de kosten, baten, risico's en voordelen wel erg ver uit elkaar en kan je nauwelijks spreken over een gezonde deal.
Ook ter overweging: welke risico's loop jij als uitvoerder voor wat betreft die aansprakelijkheid?

En tot slot: wellicht is dit de keerzijde van bemiddelingsbureaus: je wordt geconfronteerd met zaken waar je normaal gesproken niet eens stil bij staat en waarvan het veel moeite kost uit te zoeken of ze reëel zijn.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren