Los bericht bekijken
  #2  
Oud 29 juni 2007, 13:54
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Kennisontwikkeling bij tekstschrijvers

Ik lees veel bladen om mijn domeinkennis bij te houden: de AG, Computable, MT, Onze Wereld, Intermediair, dagbladen, HR-bladen, Buitenlandse Markten (EZ), Sprout, etc. Een deel is gratis, een deel ontvang ik als relatie of als (ex-)opdrachtnemer.
Daarnaast loop ik congressen en seminars af op het gebied van IT-outsourcing, business process outsourcing, globalisering.
Verder heb ik RSS feeds op voor mij belangrijke sites en blogs. En tot slot heb ik abonnementen op ANP perssupport en verschillende Ezines en neem ik zeer regelmatig deel aan persreizen en persconferenties.
Dat alles zorgt er voor dat ik permanent omringd wordt door mensen en informatie. Dat is niet alleen belangrijk (ik moet een aantal vakgebieden bijhouden) maar ook leuk. Boeken lees ik ook, maar dan meestal diagonaal (om ze te kunnen plaatsen of te kunnen bespreken in een artikel).
Dat alles heeft betrekking op mijn domeinkennis (de materie waar ik beroepsmatig mee bezig ben). Mijn vaardigheden houd ik op peil door vaker te sparren met collega's en door veel aan het werk te zijn en voorkomende vragen of problemen bij anderen neer te leggen ("Hoe zou jij dit aanpakken?"). Dat laatste, het verbeteren van je vaardigheden, is overigens wel lastiger als je niet regelmatig cursussen of trainingen volgt.

Een concreet voorbeeld van echte kennisvermeerdering is mijn focus op kennismanagement (hoe treffend): sinds een jaar werk ik (in toenemende mate) voor Intellectueel Kapitaal. Leuke uitgever die ik al langer ken en vooral een razend interessant onderwerp.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren