Los bericht bekijken
  #3  
Oud 1 juli 2007, 10:03
Mariëlle Schrijft's schermafbeelding
Mariëlle Schrijft Mariëlle Schrijft is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 maart 2006
Berichten: 216
Standaard Re: Kennisontwikkeling bij tekstschrijvers

Ik heb net een abonnement genomen op ´Onze taal´ voor heerlijk linguïstisch detailinzicht. Ik vind het een leuk blad, en ik leer veel over taal. Dat is voor mij wel een ontwikkelpunt, vooral ten opzichte van tekstschrijvers met een talenachtergrond.

Inhoud oppikken is daarentegen iets wat ik weer heel makkelijk doe. Mijn werk- en studie achtergrond is tamelijk breed (economie en deels psychologie), en ik prijs mezelf ook wel met iets van een eigen kijk op organisaties. Die slaat wel aan merk ik. Ik merk dat er op het gebied van organisatiekunde niet extreem veel verandert. De termen en schaal waarop verandert (uitbesteden wordt outsourcing), de achterliggende problematiek niet. Dus regelmatig een boek lezen, managementsites bijhouden en dergelijke is (voor mij) genoeg.

Ik koop vooral veel boeken. Over schrijven op zich, over interne communicatie, over sociale intelligentie. Daarnaast leer ik ook heel erg veel vanuit mijn opdrachten zelf. Inhoudelijk en meer technisch: interviews houden, kort en strak schrijven, illustraties maken en vinden.

Leuk! Dat vind ik absoluut het leuke van freelancen: je mag zelf helemaal bepalen wat je leert en welke kant je op wil.
__________________
Mariëlle schrijft
Passie voor de inhoud
Helderheid in complexiteit
Met citaat reageren