Los bericht bekijken
  #23  
Oud 26 oktober 2007, 11:10
marcello marcello is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2007
Berichten: 17
Standaard Re: Mogelijke VAR-problemen met BV na bijna 19 jaar ondernemen?

Ik ben het helemaal eens met uw stelling:
Citaat:
"Maar in het algemeen, als iemand stelselmatig langer dan een jaar (en dat betekent: vrijwel geen ondernemersrisico) fulltime (en dat betekent: niet de normale vrijheid van een ondernemer om ook andere dingen te doen voor andere opdrachtgevers en voor het eigen bedrijf) op locatie zit (en dat betekent in de praktijk meestal: een gezagsverhouding) en dat regelt via een detacheringsbureau (en dat betekent in de praktijk: geen eigen marketing & acquisitie)... dan vind ik dat inderdaad weinig met ondernemen te maken hebben. Dat kun je net zo goed met een tijdelijke arbeidsovereenkomst regelen.:"
Ga je uit van DIE situatie dan heeft u 100% gelijk, echter dit is dus in de praktijk niet zo:1. Andere dingen doen voor andere opdrachtgevers kan zonder meer (dat heb ik andere collega's ook zien doen door de jaren heen (en ikzelf ook !) 2. Acquisitie, marketing en networking is heel normaal dat je dat allemaal zelf doet.. ==> Dat zijn de kenmerken van een ondernemer niet waar.Maar de oprmerking dat u een eigen pc'eetje had en wat zelfstudies in de avond deed raakt kant noch wal:Klaarblijkelijk heeft u geen idee wat voor investeringen er gedaan moeten worden om bij te blijven in het vak.En in de avonduren in eigen tijd zaken van je vakgebied bestuderen geven het ondermerschap al aan (waarvan acte in uw geval).Een werknemer die zijn eigen tijd een Prince2 certificering behaalt ? Een hoge uitzondering !!!Nee u kijkt teveel vanuit uw eigen situatie ..(Human) Communciatiecursussen, Itil cursussen, vakstudies in de richting van vele certificeringen uiteenlopend van Netwerkzaken tot en met Systeem software zaken (Operating Systems, Webshere, SOAP etc etc. en navenant het aanschaffen van diverse sofware producten inclusief servers, om hier vakkennis in op te doen..Ik heb een viertal servers ingericht staan met nog een PC en laptop..Tja het leven is toch simpel van een ondernemertje die veelal zo'n dikke 35 langdurig werkzaam is bij 1 bedrijf.En heet dat dat PCéetje wordt !Nee sorry Rene: Tamelijk kort door de bocht.. ik zou bijna Chuck Berry gaan citeren, nou vooruit ik doe het: You can't judge a book by looking at the cover ..