Los bericht bekijken
  #12  
Oud 6 april 2006, 14:50
Jaap's schermafbeelding
Jaap Jaap is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 maart 2006
Berichten: 22
Standaard Re: Elkaar adviseren over marketing en promo-uitingen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Annedien Hoen
Als Marktplaats.nl ons vandaag om feedback zou vragen zouden ze waarschijnlijk geen al te positieve kritiek krijgen. Toch draait die tent als een tierelier, en als dusdanig kan je je dus veel moeite van feedback ten aanzien van het ietwat archaïsche uiterlijk (;-)) besparen, bijvoorbeeld.

Een simpele "waar sta ik nu en waar wil ik heen" (en licht dan mijn site eens door)" kan de feedback ook beter richten.
Dus kom maar door met die info, Isabelle
Een usability-advies is ook iets anders dan een strategisch advies. Om Marktplaats als voorbeeld te nemen: het archaïsche uiterlijk heeft er mogelijk wel voor gezorgd dat het het image kreeg van eenvoudig, praktisch en voor iedereen. En dat zal hebben geholpen om nr 1 van NL te worden. Dus wellicht uit strategisch oogpunt een hele goede keuze. Uit usability-oogpunt is het ook een bijzonder goede site, alhoewel op detail-niveau er weer zeker verbeteringen mogelijk zjn: ik kan bijvoorbeeld nog steeds niet een advertentie plaatsen bij mijn favorieten.
Maar ik ben het zeker met je eens: een usability-onderzoek heeft meer waarde als ook de strategie van de website bekend is.
__________________
Jaap van de Putte,
www.2useit.nl -- we make IT usable
Met citaat reageren