Los bericht bekijken
  #2  
Oud 10 augustus 2013, 12:04
Braintail
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Beste Jonne,

Ik ben zelf grafisch vormgever + illustrator, ik doe beide vakgebieden in mijn eigen bedrijf wat een top-combinatie is. Het mooie is dat je je illustratie-talenten kan laten uitblinken in bijvoorbeeld logo's of opmaak voor posters of flyers, en zo ook je eigen stijl kan doordrukken.

Ik zelf heb op de kunstacademie gezeten maar ben ermee gestopt, en kan je vertellen dat het doen van een opleiding niet nodig hoeft te zijn.
Het is natuurlijk aantrekkelijk wel te doen, vooral voor de motivatie. Ik heb echter alles zelf aangeleerd van jongs af aan. Mensen onderschatten vaak hun eigen leer-vermogen en kijken niet verder.

Beste manier om bij een grafisch bureau te komen: opbellen of e-mailen en langs gaan met je portfolio. Ik heb dit direct gedaan na het stoppen van mijn studie, en liep binnen bij een bedrijf met mijn mappen aan portfolio-werk en na 2 uur liep ik de deur uit, wetende dat ik de volgende week er zou beginnen.
Je belangrijkste middel is je portfolio en je denkvermogen, en ook weten deze over te brengen.

Succes ermee en geniet ervan!
Met citaat reageren