Discussie: Prive auto en BTW
Los bericht bekijken
  #6  
Oud 4 februari 2008, 10:01
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Prive auto en BTW

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix Bekijk bericht
Je mag alleen de BTW van de zakelijke km's verrekenen voor brandstof en onderhoud. Dus niet de kosten zelf, maar de btw over de gemaakte kosten en dan alleen het zakelijke aandeel daarin. De BTW tegel je bij de aangifte omzetbelasting, dus "aftrekken van de belasting" is niet aan de orde. Je verrekent het bedrag aan betaalde btw met de door jou in rekening gebrachte btw. Als je maar genoeg rijdt, krijg je van zelf BTW terug

Als je ca 12.000 km zakelijk rijdt, is dat (met een beetje dorstig mobiel, dus geen fiets) toch ruim 300 euro aan btw, dus kleine beetjes helpen weldegelijk.
Dan ga ik nu even deels aan topic-kaping doen: ik rij in mijn privémobiel (niet dorstig, maar zeker geen fiets) regelmatig zakelijke kilometers. Hoe kan ik dan de BTW verrekenen? Het is niet zo dat ieder bonnetje zakelijk is en ik moet heel Nederland bijna rondrijden om een volledig zakelijke tank te rijden, dus zou ik dan bijvoorbeeld het aantal kilometers op kunnen tellen, delen door wat normaal gesproken een tank ongeveer doet x literprijs als bedrag hanteren om BTW van af te trekken, of gaat die vlieger niet op?
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren