Los bericht bekijken
  #6  
Oud 24 mei 2009, 14:02
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Verzoek zoekmachine-checkup website Aspon

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aspon Bekijk bericht
Hoe staat mijn site er dan voor, heren deskundigen?
Op het eerste gezicht is er technisch niet zoveel mis mee.

Maar de content is vooral promotioneel. Als ik bijvoorbeeld klik op "ziekteverzuim", dan staat er in eerste instantie geen tekst over ziekteverzuim, maar over reïntegratie van een werknemer. Direct gevolgd door een "wij kunnen u helpen"-verhaal. Zoekmachines kunnen dit soort patronen herkennen aan de (beperkte) hoeveelheid tekst, het woordgebruik, hyperlinkpatronen etc.

Google prefereert inhoudelijke tekst, die diepgang heeft, maar bij het onderwerp blijft. Kijk maar eens naar de eerste paar hits bij Google op "ziekteverzuim": dat zijn zeer informatieve pagina's (vaak dossiers met meerdere pagina's).

Tuurlijk heeft Hiranthi gelijk dat het niet alleen om bezoekersaantallen gaat. Maar het gaat (lijkt me) wel om een redelijke ranking op de inhoudelijke kernwoorden die je in je menu, artikelen en hyperlinks gebruikt, want daar zoeken potentiële klanten o.a. op. En het bezoekersaantal dat je noemt doet een lage ranking vermoeden. Bij een beetje Googlen kom ik aspon.nl inderdaad niet snel tegen.

Je zou eens kunnen proberen om bij een van de kernonderwerpen waar je klanten mee verwacht te trekken, een van de gecertificeerd zoekmachinebewuste tekstschrijvers van Lancelots een klusje te geven om wat meer informatieve content te ontwikkelen.

Maar met de commerciële site van een dienstverlener blijft het lastiger om hoog te ranken dan met een neutrale informatieve site.
__________________
René
Met citaat reageren