Los bericht bekijken
  #15  
Oud 16 november 2008, 19:58
mdt mdt is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2008
Berichten: 8
Standaard Re: Als je het idee hebt dat je het anders moet gaan aanpakken

Hoi Marieke,

Het is al even geleden dat jij je berichtje op het forum plaatste, maar ik herken me er zo in dat ik toch even wil reageren.
Ik ben nog maar net aangemeld op lancelots, dus zie je berichtje nu pas.

Ik ben vorig jaar november gestart als freelance redacteur. Ik werkte 8 jaar met veel plezier bij een redactiebureau, maar kreeg de combinatie kinderen/werk niet helemaal rond.
Dus nam ik de stap om te gaan freelancen.
Enthousiast als ik was nam ik in het begin alle klussen aan die ik kon krijgen. Zo hobbelde ik van week naar week en mocht niet klagen over het aantal opdrachten. Maar: nu ik een jaar bezig ben vraag ik me af: wat wil ik nu echt? Als freelancer ziet elke week er anders uit (tenminste bij mij, altijd kortdurende opdrachten). Dat brengt een hoop onzekerheid met zich mee. Ook iedere keer de vraag: zal ik er weer achteraan bellen/mailen, moet ik nieuwe opdrachtgevers werven, etc. Deze week heb ik het contact met een van mijn opdrachtgevers verbroken. De samenwerking verliep heel moeizaam. Dat was voor mij even de druppel: toen dacht ik ook: is dit wel wat ik ervan verwachtte? Kan ik beter terug naar een baan?
Dat brengt in ieder geval weer duidelijkheid en structuur.

Ik ben voor mezelf gaan afwegen wat ik nu echt belangrijk vind. Mijn belangrijkste vraag is momenteel: welke kant wil ik uit met mijn freelancewerk. Wil ik allround blijven, of me juist meer ontwikkelen in een bepaalde richting? Het voelt niet goed om het bijltje als freelancer er na een jaar alweer bij neer te gooien. Er zijn en blijven veel positieve kanten aan, en het is echt iets van mezelf.
Maar het is soms wel confronterend en frustrerend.
Ik neem de komende periode goed de tijd om te kijken waar ik echt blij van word en welke opdrachtgevers en opdrachten daarbij horen. Daarnaast pak ik mijn oude hobby, zingen, weer op. Dat is een goed tegenwicht voor het werk.

Nou, dat was een heel verhaal, maar ik wilde je laten weten dat je er niet alleen in staat/stond.

Laat eens wat van je horen, als je zin hebt!

Groet,

Manon Mueller-Jansen
Met citaat reageren