Los bericht bekijken
  #22  
Oud 22 mei 2008, 13:19
2breed 2breed is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 12
Standaard Re: Reacties via website verbeteren

hier de beloofde opmerkingen over je site.

- wat is je core-business? het laatste nieuws geven? vacatures tonen?interessante links weergeven? natuur en milieu? allemaal leuk, maar dat moet je niet willen; je wilt klanten die bij jou een website laten maken. Toevallige bezoekers (bv op zoek naar een vacature) worden nooit klant van je. dus: weg met die bijverschijnselen! maak daar een andere site van! Richt je op "coolgrafimedia"!

- de opbouw van je site is als een boek, compleet met inhoudsopgave. maak meer gebruik van de mogelijkheden die het web je biedt en ga ook met je eigen site, ondanks dat je je mag onderscheiden van de meute, mee met de ongeschreven afspraken. De surfer is vertrouwd met bepaalde indelingen van sites, maak hier gebruik van.
bv
inhoudsopgave site: dat wordt sitemap genoemd en staat meestal onderaan, iig niet in de hoofd of subnavigatie. het doel van een sitemap is om bezoekers de mogelijkheid te geven iets snel te vinden of een overzicht van de site te zien.

portfolio: Bij beeldmakers zoals jij en ik, maar ook bv fotografen staat onder portfolio zoveel mogelijk beeld. een potentiele klant kan hieruit opmaken welke stijl(en) je hanteert maar ook wie je klanten zijn. Hierin staat evt. wel je CV maar niet je uurtarief

- je site bevat te weinig afbeeldingen. je hebt in je portfolio alleen links staan naar websites die je gemaakt hebt. deze links openen bovendien in hetzelfde venster waardoor je je bezoekers kwijt raakt (target: _blank)

kortom:
- beperk je tot je core-business
- hou je min of meer aan de "regels"
- laat zoveel mogelijk beeld zien met doorklikmogelijkheid naar de site van de klant die opent in een nieuw venster.

een heleboel om over na te denken denk ik, ik hoop dat ik niet te kort door de bocht heb gereageerd, maar je vroeg per slot van rekening mijn mening

succes ermee!
Met citaat reageren