Los bericht bekijken
  #3  
Oud 29 maart 2013, 20:50
framejunky framejunky is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2011
Berichten: 19
Wink

Ik dank u voor uw antwoord, maar....desondanks...

ben ik het daar toch niet geheel mee eens.
Moest een bepaalde acteur, neem wie om het even nu plots de taal Frans moeten spreken voor een film, dan worden die kosten geheel vergoed door de producent. Die producent zal die kostenpost weer doorvoeren op zijn inkomstenbelasting en absoluut niet uit eigen zak betalen. Hetzelfde geld voor een vliegbrevet of wat om het even, zolang het maar ten dienste staat en een noodzaak is voor het maken van de film. Hetzelfde geld voor een regisseur in mijn ogen. Een producent kan moeilijk alleen maar om de reden met een Regisseur in zee gaan, omdat diegene toevallig ooit een Franse cursus in zijn eigen tijd heeft gedaan, maar verder geen enkel talent bezit om te kunnen regisseren. Echter omdat hij de franse cursus niet mag doorvoeren als koste post, heeft hij geen andere keuze terwijl er de echte getalenteerde, maar tevens niet Frans sprekende, regisseurs bij hem om de hoek wonen.

Veder zie ik niet echt een gehele persoonlijke meerwaarde bij het leren van bv de Franse taal in een bepaald tijdsbestek terwijl men in Nederland blijft wonen. Men zal bereid zijn om kort na de cursus er een Franse film mee op te nemen, maar ik kan tevens verzekeren dat men naar 5 jaar, omringd door enkel Nederlanders, men nog maar enkel een klein gedeelte van de vocabulaire zal onthouden. Of je moet voor je privé plezier elk jaar naar de cote d'azur gaan, dan kan ik er de meerwaarde van zien om er buiten je onderneming ervan te profiteren.

Met citaat reageren