Los bericht bekijken
  #5  
Oud 30 april 2007, 14:18
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Website op google

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michiel Bekijk bericht
Uit de zin: "Googlebot heeft op 18-apr-2007 voor het laatst toegang gehad tot uw startpagina" op de "overzicht" pagina (Google-Webmasterhulpprogramma's), dacht ik te kunnen opmaken dat "Googlebot na 18 april geen toegang meer zou hebben gehad.
Dat was waarschijnlijk de laatste keer dat hij het heeft geprobeerd. Anders zou er wel een foutmelding staan. Bij een van mijn sites staat er ook zoiets: " Googlebot last successfully accessed your home page on Apr 25, 2007". Lijkt me prima.

Citaat:
Ook dacht ik dat de melding:"Gegevens zijn momenteel niet beschikbaar. Probeer de statistieken van uw site later nogmaals te openen." onder "statistieken" hier mee te maken zou hebben.
Nee, dat klinkt meer als een probleem in een statistiekensysteem.

Citaat:
Met "Volgens Google zitten er namelijk geen fouten in mijn site" bedoelde ik dat er onder "Crawlfouten" geen fouten gerapoporteerd zijn.
(W3c is minder positief)
Er zitten misschien geen relevante crawlfouten in, maar je site zit voor zoekmachines ronduit slecht in elkaar.

Zo heeft de homepage de non-inhoudelijke titel "Home", bevat hij geen enkele inhoud en linkt hij met een meta-refresh-tag door naar een andere pagina. En op de pagina waar we terecht komen staat de content vrijwel alleen in plaatjes met alt-teksten.

Dat soort technische trucs zijn contraproductief. Als je bezoekers wilt trekken bij zoekmachines dan is het verstandig van je homepage een normale webpagina te maken, met inhoudelijke titel met relevante content etc.
__________________
René
Met citaat reageren