Los bericht bekijken
  #14  
Oud 15 oktober 2008, 08:34
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Keuzestress bij aanschaf nieuwe PC

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix Bekijk bericht
Vergelijk eerst eens de specificaties. Apple is niet altijd even snel en tot nu toe was de prijs van een Apple 50% looks en 50% functionaliteit. Apple is desondanks mooi en geweldig, maar het kost je daarnaast aardig wat tijd om over te schakelen van PC naar Mac als je die eerste variant goed kent. De typische Apple software is soms zo intuitief (de USP van Apple), dat het ontoegankelijk is, niet begrijpelijk, anders, afwijkend. Ik heb even veel moeite met het werken met een Mac als met Windows Vista (vergeleken met mijn uitgangspunt XP). Ik begrijp dat ik nu (bijna) vloek in de kerk. Het mooiste zou zijn als de veiligheid, logica en simpelheid van Apple terecht zou komen in de nieuwe versie van Windows.


Met de 50% looks/50 % functionaliteit ben ik het écht niet eens! Aan zowel de looks als de functionaliteit wordt altijd uitgebreid aandacht besteed. Mac OS is heel toegankelijk en eigenlijk niet verkeerd te gebruiken. Hetzelfde geldt voor 'de typische Apple software'.

Bovendien heb ik - ik heb sinds mijn elfde mijn eigen Appletjes - letterlijk nog NOOIT last gehad van de problemen die vrienden en familie wél tegen kwamen op de PC: Windows volledig opnieuw moeten installeren, virussen, etc. De enige reden waarom ik af en toe voor een nieuwe Apple ga is de dan weer verder uitgebreide functionaliteit, of voor de mooi, want stuk zijn ze nog nooit gegaan! (En ja, ik heb ze inderdaad bijna allemaal nog )

Ik moet helaas bijna dagelijks achter een PC zitten, maar ben nog altijd blij als ik daarna gewoon weer lekker achter mijn Apple kan kruipen!

En voor wat betreft de prijs: waar je bij een PC continu moet upgraden, dingen bij moet kopen en je systeem na 2-3 jaar eigenlijk wel moet vervangen, kun je met een gerust hart een tweedehands mac kopen die nog jaren meegaat. Een nieuwe kan natuurlijk ook, dan betaal je wel wat meer, maar daar heb je dan ook lang genoeg plezier van + je kunt rekenen op een hogere restwaarde.
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren