Los bericht bekijken
  #3  
Oud 17 januari 2008, 17:00
Big Al
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Beëindiging hostingscontract

Beste Erix,

steengoeie vragen, ik zal ze even beantwoorden:

Heb je een schriftelijk akkoord op (voortijdige) beeindiging? Dat maakt het gemakkelijker.
Antwoord: Ja inderdaad, al is het vaag omschreven, men schrijft aan mij op 5 december 2007:

Bij deze dus het verzoek om de facturen vermeerderd met de extra administratie kosten te betalen. Nadat alle betalingen zijn voldaan en de twee maanden opzegtermijn ook betaald wordt mag u wat mij betreft weg-verhuizen, hiervoor zullen we benodigde
medewerking verlenen.

Hierin lees ik een toezegging van twee maanden opzegtermijn. Op 12 december komt men echter met een ander perspectief:

Ik kan uw opzegging op z'n vroegst laten ingaan per 16/02/2008. Tot die datum moet alles betaald worden. Voordat ik de benodigde medewerking zal verlenen zal ik wel vereisen dat de kosten tot die datum wel betaald worden voor de weg-verhuizing. Dit voorstel is overigens alleen geldig t/m a.s. vrijdag en als de nu openstaande facturen vermeerderd met de extra administratiekosten van 15,- euro per factuur is bijgeschreven op 1 van onze rekeningnummers. Anders vervalt dit voorstel en houd ik u gewoon aan de jaarlijkse contract die loopt tot 16/11/2008.

Is hard te maken dat het bedrijf een wanprestatie heeft geleverd?
Antwoord: Ze hebben na twee openstaande facturen (betreft twee maanden) nadat ik twee jaar van hun dienst gebruik maakt alle websites, inclusief die van mijn klanten inactief gezet.

Factureren ze voor nieuwe diensten/perioden of voor diensten die geleverd zijn toe je bedrijf nog actief was?
Antwoord: Ik ben officieel in november 2007 reeds gestopt en ontvang nog steeds facturen.
Met citaat reageren