Discussie: Beveiliging PC e.d.
Los bericht bekijken
  #2  
Oud 25 juni 2008, 09:56
illutic's schermafbeelding
illutic illutic is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 19 november 2007
Berichten: 447
Stuur een bericht via Skype™ naar illutic
Standaard Re: Beveiliging PC e.d.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jesse Bekijk bericht
Hallo,

Op mijn PC en laptop heb ik het beveiligingsprogramma resp. Norton en Kaspersky draaien. Als ik de apparatuur zakelijk ga gebruiken moet ik dan meer beveiliging aanbrengen?

Is het ook verstandig om je databestanden buiten de deur onder te brengen voor als er in huis iets gebeurd?

Alle tips zijn welkom!

Groetjes Jesse
Hoe meer verschillende beveiligingssoftware van verschillende bedrijven, hoe groter de kans dat je computer helemaal niks meer doet (en soms ook met totaalpakketten van een en hetzelfde bedrijf). De programma's worden dan overactief of storen gewoon op elkaar waardoor bepaalde dingen niet meer werken, of alles loopt gewoon vast.

Als je van alles 1 programma hebt (en dan dus wel het liefst zoveel mogelijk van dezelfde leverancier, dat geeft toch de minste problemen), dan is er niks aan de hand (virusscanner en firewall op z'n minst, anti-rootkit en spy-/malware programma zijn ook handig).

Ik heb m'n bestanden op dit moment alleen thuis, zou ook niet weten waar ik 't anders zou moeten laten overigens..
Heb begin dit jaar wel een pc gekocht met 2 aparte harde schijven, de back-up wordt 1x in de week naar de andere HD geschreven, mocht er 1 crashen, dan heb ik (zo goed als) alle belangrijke dingen nog
__________________
Hiranthi Molhoek-Herlaar | Onexa - WordPress, webshops & meer - Hiranthi's weblog
Met citaat reageren